5x tips om als bedrijf een opvallende indruk achter te laten

Met een eigen bedrijf wil je natuurlijk zo veel mogelijk opvallen op een positieve manier. Door op te vallen, blijf je langer in het geheugen zitten van de mensen en dat kan er ook voor zorgen dat je meer klanten kunt binnenhengelen. We zetten hieronder een aantal tips voor je op een rij hoe je een opvallende indruk kunt achterlaten als bedrijf zijnde.

Tip 1: Straal professionaliteit uit

Het is belangrijk dat je professioneel overkomt naar de klant. Je wil natuurlijk laten merken dat je echt verstand hebt van datgene dat je uitvoert, en dat je het ook serieus neemt. Er zijn een aantal manieren om professioneel over te komen. Denk bijvoorbeeld aan het dragen van werkkleding, het hebben van een vriendelijke klantenservice en het leveren van goede diensten of producten.

Tip 2: Een opvallende huisstijl

Een andere manier om op te vallen als bedrijf, is door een unieke huisstijl te creëren. De huisstijl bestaat onder andere uit een logo en bepaalde kleuren. Het is belangrijk om een huisstijl te creëren die past bij jouw bedrijf en die dan ook meteen kan vertellen waar jouw bedrijf voor staat. Ook als mensen bepaalde kleuren of een bepaald logo zien, is het fijn dat ze dit meteen associëren met jouw bedrijf. Een unieke huisstijl kan er dus ook voor zorgen dat je echt kunt opvallen en dat je een indruk kunt achterlaten.

Tip 3: Laat je logo vaak terugkomen

Bij een huisstijl hoort ook een logo, zoals net al werd benoemd. Het logo kun je op verschillende manieren terug laten komen, zodat jouw klanten dit logo ook weer keer op keer zien. Dit zorgt op den duur ook weer voor herkenning. Zo kun je jouw logo natuurlijk op het bedrijfspand laten verschijnen, op de werkkleding bedrukken, maar kun je het logo ook verwerken in jouw papierwerk. Laat bijvoorbeeld iedere keer een stempel achter als je een factuur, nieuwsbrief of offerte de deur uit stuurt. Je kunt zelf een stempel laten maken met jouw logo die je kunt gebruiken voor verschillende doeleinden. Naast een stempel met inkt, bestaan er ook andere soorten stempels. Denk bijvoorbeeld aan brandstempels waarmee je jouw logo in houten of leren voorwerpen kunt laten bedrukken. Leuk voor cadeaus, zoals houten onderzetters of sleutelhangers. Een ideale en unieke manier van marketing én om een goede indruk achter te laten.

Tip 4: Blijf zichtbaar

Als bedrijf wil je een goede indruk achterlaten, maar je wil natuurlijk ook graag dat deze indruk blijvend is. Zorg er daarom voor dat je niet één keer zichtbaar bent, maar dat je ook zichtbaar blijft. Maak bijvoorbeeld socialmediakanalen aan van jouw bedrijf en zorg ervoor dat je hier regelmatig wat op plaatst. Plaats bijvoorbeeld een bericht over een nieuw product of vertel meer over jullie werkwijze; waar de doelgroep ook maar baat bij heeft. Zorg er natuurlijk ook voor dat je wel opvalt met dit soort berichten door unieke content te plaatsen. Dit soort berichten zorgen er niet alleen voor dat je zichtbaar blijft, maar dat je misschien ook wel nieuwe klanten aantrekt. Naast social media, kun je natuurlijk ook denken aan andere vormen van online marketing zoals SEO. Ook offline marketing speelt nog steeds een grote rol.

Tip 5: Blijf uniek

Een goede indruk achterlaten kan ervoor zorgen dat je lang in het geheugen blijft zitten van iemand. Het is daarom ook erg belangrijk om als bedrijf uniek te zijn. Wat zijn jouw unique selling points en waarmee onderscheid je je van de concurrent? Waarom moeten ze voor jouw diensten of producten kiezen? Dus met andere woorden: wat maakt het bedrijf uniek? Zorg ervoor dat je deze punten duidelijk voor ogen hebt, zodat je dit vervolgens ook weer kunt uitstralen naar de buitenwereld. Je kunt dit dan ook laten terugkomen in jouw communicatie.

Foto van Dave
Dave

Schrijver voor Naamloos.nl

Ik ben Dave, een gepassioneerde reviewer die de wereld verkent door producten en onderwerpen te onderzoeken. Met een scherp oog voor detail en een liefde voor eerlijke beoordelingen, deel ik mijn inzichten met de wereld. Mijn reis begon als een nieuwsgierige consument, maar groeide al snel uit tot een boeiende carrière als recensent. Of het nu gaat om tech gadgets, reisbestemmingen of culinaire ervaringen, ik duik diep in elk aspect en deel mijn persoonlijke ervaringen met een vleugje humor. Mijn missie is simpel: mensen informeren en inspireren, één review tegelijk.